August 20, 2012

Salam Lebaran

Assalamualauikum ya akhi ya ukhti. alhamdulillah kita dah menyambut kejayaan setelah sebulan 'struggle' di bulan Ramadan. hari ini sudah 2 Syawal. Tapi, tidak terlambat rasanya kalau nak ucapkan, SALAM LEBARAN. Maaf atas segala tingkah laku, yang terang atau tersembunyi. mudah mudahan syawal kali ini lebih bermakna, dan lebih dirahmati Allah. InshaAllah. 

Bagi keluarga saya, Syawal kali ini paling meriah. dan, tahun ini saya beraya sebagai anak dan cucu sulung buat pertama kali. hha. so, agak sibuk sikit berbanding tahun tahun lepas. memang tak menang tangan dah. pagi pagi raya je,keluarga tok ude anak beranak dah datang. lepas tu keluarga pak ngah norman, cik izan,mak long. petang pula keluarga tok cik azmi,tok ude belah nenek datang. memang tak sempat nak keluar rumah pun. 


cousii belah mak. adik beradik mama 2 orang je. so, kami pun tak lah ramai mana. tapi cukup untuk meriuhkan rumah :D
the only brother i have. he'sbecome taller. seriously ! 


one happy family. we are not too big family. but, its okay and that makes us this close 
memang tak putus putus sedara mara datang. 
apa apa pun, pesan saya, jaga diri elok elok. time raya ni lah kita jumpa dengan semua relatives. so,tak payah nak malu malu. yang perempuan,kalau boleh, pakailah tudung bila ada lelaki datang. saya pun sedang mencuba :)) tak semestinya yang bertudung labuh, berstoking itu ustazah atau bakal ustazah, we are muslimah. and we MUST do as what in Quran said :)


SALAM SYAWAL 
dari Siti Hajar Shafinaz  Zainal dan  keluarga 


TuneList - Make your site Live