September 9, 2012

ukhuwah fillah itu indah :))

ASSALAMUALAIKUM, ya akhi ya ukhti. lama sungguh rasanya tak update. takde idea. trololo. ''MENTARBIYAH dan DITARBIYAH''. Tertarik dengan 3 perkataan ni. MEANINGFUL ! maksudnya, saling mengingati.

Apa maksud Tarbiyah ? “Cara ideal dalam berinteraksi dengan fitrah manusia, baik secara langsung melalui kata-kata maupun secara tidak langsung dalam bentuk keteladanan, sesuai dengan sistem dan peringkat khusus yang diyakini, untuk memproses perubahan dalam diri manusia menuju kondisi yang lebih baik”. 

sebab tu perlunya UKHUWAH FILLAH. ukhuwah kerana Allah. kerana, bila ukhuwah itu dibina atas nama Allah, secara automatik kita akan sentiasa saling membantu sahabat dan orang sekeliling kita untuk sama sama mencari REDANYA. maka, wujudnya istilah MENTARBIYAH DAN DITARBIYAH :) 





antara sahabat sahabat yang selalu sokong dari belakang, sentiasa di sisi dalam perjuangan saya utk berhijrah:) mudahmudahan ALLAH merahmatimu sahabat:) 




JUMAAT, 7 Sept 2012, FIS Mara Taylors jan 2012 intake. HAPPY EID CELEBRATION. Moga ukhuwah Fillah yang kita bina ni berkekalan. May Allah bless all of us. Doctors to be, inshaAllah :))

There is no shame in doing something right & there is no need to be ashamed if something wrong has been committed. Life is about learning.


TuneList - Make your site Live