September 16, 2012

every piece is a MASTERpiece

EVERY PIECE IS MASTERPIECE. Assalamualaikum ya akhi ya ukhti :)) Alhamdulilah, still given a chance to take fresh air, to still alive today. thankyou ALLAH. ehem. tadi tiba tiba tergerak nak tengok tengok balik gambar gambar dalam pendrive. this post will show you how much i do miss my school memories. from primary to secondary school. from SK Bakri Batu 5 to SMK (P) Sultan Abu Bakar.  from SMK (P) Sultan Abu Bakar to MRSM Pontian. tadika, tak ingat sangat. tapi, yang saya ingat, masa tadika, saya ada crush-.- HHA. kecik kecik dah gataii. dah besar, tak de perasaan dah ha. so, total up, i had been in school for about 14 years. 3+6+5 . ehemm. dari kecil cemetot, ketot. sekarang dah tinggi. wuu. walaupun tak tinggi mana. tapi, Alhamdulillah normal :) HHA. unfortunately, gambar masa sekolah rendah takde. aduhduh. takpa. okayy, enjoy this. 


okayy. memperkenalkan veteren veteren alumni SKBBL. okay, time ni kami semua dah Form 5. semua ni kawan kawan sekolah rendah. kawan kawan zaman comot comot dulu. now, all of us have grown up. ehemm 


kenangan zaman lower form. SMK (P) SAB. well, nama sekolah pun ada (P). maksudnya semua perempuan. okay time ni aku fikir, sangat seronok. dikelilingi kawan kawan perempuan :)) i like. and im one of the hostelier. and yeahh. BEST ZAMAN ASRAMA ni . 


cikgu kesayangan ! PUAN MERIAM ZAMIMAH :)) i loves her very much ! really. and she loves me too, i know. hehe. kan cikgu kan ? cikgu yang sangat sporting, and supportive juga. semoga cikgu dirahmati NYA. aaamiinn


so yeahh . PMR Result released. and Alhamdulillah, i am one of 67 girls who got straight A's. Alhamdulillah Alhamdulillah. me, just right beside my beloved teacher. see, i told you, we both love each other. ehehh -.- 


abaikan muka tak siap tu. HHA

Dan kini, tibalah masanya saya berhijrah. ecehh. 14 Feb, tarikh keramat. steps into boarding school. MRSM Pontian. actually, sy minta MRSM Batu Pahat masa isi borang. tiba tiba dapat Pontian. first word yg keluar dari mulut masa tahu dapat pontian is, ha? jauhhnyaaaaa ! haihh. bukan nya nak ucap Alhamdulillah. apa lah hajar ni.



dulu, saya tak tahu kenapa saya boleh tercampak kat sini. dah lah jauh, annoying. to be honest, I always cry. tak suka duduk sana, peraturan ketat lah, study susahlah. leceh lah. macam macam. hm, tapi, dari sehari ke seminggu ke sebulan ke setahun. alhamdulillah. finally i realized why i be sent there. ALLAH loves me. syukur sangat masuk pontian. where i think, it just like my fisrt step to change :)) ditemukan dengan sahabat yg baik baik, ustaz, cikgu yg tak putus bagi semangat dan nasihat. 

tempat di mana saya mengenal erti SAYANGNYA seorang ustaz kepada anak didiknya yang perempuan. yng sanggup luangkan masa untuk Ladies Night/ Lailatul Muslimah. rasanya, malam tu mengubah diri saya. Allah buka hati saya untuk serap dan terima apa yang ustaz pesan. Allah hantar ustaz untuk saya muhasabah diri dan sedarkan saya. ALHAMDULILLAH. YA ALLAH, rahmati dan berkatilah Ustaz Abdul Jawwad. he's such a great teacher ! 

not just him. many more teachers. Ustazah Nisak yang selalu selitkan tentang jodoh dalam pelajaran :) ilike. hha. Bonda Jihan yang faham kehidupan sebagai remaja. yang selalu nasihat. well, she's my second emak y'know. 



memperkenalkan, barisan barisan pejuang SPM 5 Oxford 2011. we have only 6 heros and 24 heroins. HHA. seronok kelas ni. paling famous bab makanan. balik pulang bermalam, mesti kelas ni ada kenduri. passing passing makanan . i do love them :)


barisan barisan pejuang SPM Mrsm Pontian 2011


andd, see. siapa ni ? tenene. GRADUATION DAY. after 2 years berhempas pulas :) ALHAMDULILLAH. 

dulu sangat tak suka MRSM Pontian. tapi, sekarang, no . i cant say that. cause i love being there . apa sebabnya? kalau awak kenal saya dari dulu, mesti awak perasan apa perubahan saya :))

and inilah saya sekarang :)) student of TAYLOR's LAKESIDE . 


Oh Allah, I ask You to strengthen my iman & those around me. I ask you to soften my heart & to soften the hearts of the belivers. Amin

love, Shafinaz :))
TuneList - Make your site Live