February 6, 2012

a long journey to remember

4 FEBRUARI 2012
assalamualaikum. holiday for 4 days 3 night. how's it ? awesome ? exhausted ? yess of course. but the most crucial thing is, i get what they get. what is that? that is experience. no one would get until they go through it. ya, plan asal nak pergi BOOK EXPO di PWTC. tapi, apakan daya, buku kat situ tak da international punya. andd sangat bosan okey jalan jalan situ. pusing pusing jumpa tu juga. adui. dah lah tak tahu jalan. main redah je. tu namanya experience ! and tak lama lepas tu, nazmi and ais a.k.a amirul faris sampai. kebetulan mereka bawa kawan. and kawan dia tu kawan kepada aqilah. so, apa lagi,jalanlah . there's a strong connection between MARA students'. and, antara kitaorang memang tak de seorang pun yang anak jati kuala lumpur. so, apalagi, main redah je lah. and, the only transport kami , ni ha

and yang seangkatan dengannya. LRT MONORAIL KTM :))
TIMES SQUARE
dari PWTC, naik MONORAIL terus ke HANG TUAH. turun and jalan sikit, sampalah ke BERJAYA TIMES SQUARE. okay, travel kitaorang ni just a simple travel. tak guna banyak duit pun. so, maknanya tak de lah nak masuk COSMOWORLD bagai tuh. tengok dari luar je. 

ROS NADIA AQILAH SU
KLCC
actually su dah sakit kaki jalan dekat PWTC. tapi, dia kuat :)) ikut jugak sampai sini. congrates SU ! and, tak lama lepas tu nazmi text, nak pergi KLCC tak ? ada taman cantik. kita orang pun, alang alang dah sampai KL, okey je lah kan. bila lagi nak berjalan kan. sementara tak start kelas lagi, baik round dulu :) so, kitaorang ambil LRT pergi BUKIT NENAS and transfer to KLCC

and here we are 
serious aku teruja ! kebetulan time ni dah pukul 6. bila pukul 6, ada air pancut. aku rasa nak jerit kuat kuat time ni !  cantik sangat sangat. awesome. fantastic. inilah MALAYSIA :)) sure kau orang pun teruja kan NAZMI AIS FAZUAN MUZAKKIR AMIR NADIA ROS SUE QILA ? masing masing excited sampai kena priitttttt dengan abang polis. apa kesah ? kami foreigner encik. foreigner lah sangat. 

apasal ayu sangat aku duduk tuh? see, cantik kan tempat ni
ni lah air pancut yang aku cakap tadi. kalau malam ada lampu lampu. mesti lagi cantik kan ?
here we are, nadia adja ros su aqilah fauzan nazmi ais amir muzakkir (the little one , dia muda setahun dari kitaorang) 

bosan. tunggu geng INTI buat makanan. hamek kau, bersila terus aku kat sini
bila berjalan tak ingat dunia. ahaih. apa nak jadi. travel dengan air mineral 2 botol je. perut lapar pun aku tahan je. dah sampai KLCC baru aku rasa tak tahan sangat. KORANG, AKU LAPAR GILAA ni. jum makan. wey, AKU LAPAA lah . AKU LAPAA AKU LAPAA. entah berapa kali aku lontarkan perkataan 'LAPAR' tu entah. yang pasti aku lapar. yelahh, pukul 9 pagi until 7 malam tak makan. apa je aku makan? dorayaki 2 keping. tu pun tak habis. so, for sure perut aku kosong gila time tuh. then, cari foodcourt. dah malam baru makan. dapat bayangkan tak, perut yang kosong zero tuh, tiba tiba je masuk makanan berat ? kena cultural shock dah perut aku. dah tercangkung je time tuh. and, tiba tiba ada pula tangan dari belakang menghulur mende alah ENO ni . 

nazmi, aku tak pernah makan mende alah ni . macam sabun SUNLIGHT kat rumah je aku tengok. ahaihh -.- aku tak makan pun. hhik. sorry. and thanx sebab terbang and dapatkan mende alah ni :))
okay, tengok jam, pukul berapa ? hamek kau. dah malam okay. and masa dekat KL SENTRAL yang member INTI balik NILAI. kitaorang balik SUBANG. sure terpisah dekat situ. and, masing masing dah cuak. tapi, ada benefit keluar dengan budak INTI ni. memandangkan mereka ambil course PHSYCOLOGY kan, pandailah diorang PHSYCO kitaorang ni. takpe, insyaAllah selamat. boleh punya. bla bla bla.time tuh pulak semua phone habis bateri pulak kan. haiyoo . tiba saat perpisahan, hha. ayat sedih tak pasal pasal. 

cherished the moment :))  and for your information, yang geng INTI ni insyaAllah fly ke USA after 2 years. hebat kan diorang? aku jelous gila. seriously, tapi, tkape, kami support kauorang dari jauh . 
balik balik masing masing buat kuak lentang atas katil. hha. too exhausted ! but, i'm really really enjoy the moment we shared together. experience kan ? main redah je apa yang patut. salah naik coach, salah beli token. macam macam. and, itulah yang kami dapat, tapi kau orang tak dapat. faham kan ? yang aku, tak habis penat lagi, esok nya travel lagi :D post after ni 
TIADA DUKA YANG ABADI DI DUNIA
TIADA SEPI MERANTAIMU SELAMANYA
MALAM KAN BERAKHIR HARI KAN BERGANTI
TAKDIR KAN DIJALANI
TuneList - Make your site Live