May 17, 2014

DRAFT 1

Saat diri diletakkan antara mereka yang hebat, terlalu kecil kurasakan. Jujur kukatakan, aku terasa terlalu kerdil walau untuk bersuara sepatah perkataan pun. Mereka orang hebat. Mereka baik. Mereka yang menjaga adab, menjaga tingkah laku, menjaga agama yang semestinya. Laju menuturkan kata berkaitan dakwah. Walau kita seusia, atau mereka lebih tua setahun, sungguh, aku rasa aku ketinggalan begitu jauh. terlalu jauh rasanya. Tak setanding mereka. Saat perbincangan dibuka, aku tunduk. Mulut terkunci, tangan membeku. Hanya mampu menuturkan bait kata di dalam hati atau diminda, tak mampu menyuarakan apa-apa. kerana aku tahu ideaku kolot. idea budak sekecil 10 tahun dibandingkan dengan mereka yang berjiwa besar. Allah. Aku kerdil. 

Inferiority terlebih ke? 

draft 20.04.14

No comments:

Post a Comment

COMMENT

TuneList - Make your site Live