July 31, 2013

i just need to be strong

Terkadang hati bermonolog sendirian
layakkah aku dalam bidang ni?
sanggupkah aku?
mampukah aku menjadi produk yg terbaik 5 tahun lagi?
mampukah?

Allah. Allah. Allah.
kenapa mudah sangat air mata ni luruh?
kenapa mudah sangat semangat ni jatuh?
kenapa? 

Allah, 
I know you there. 

dan aku tahu Kau dah buka pelbagai jalan untuk hambaMu ini.
masihkah aku tak bersyukur? 
masihkah mahu mengeluh?
sedang di luar sana ramai lagi yg kecewa, sedih tak berpeluang untuk ke bidang ini.
Masihkah mahu mengeluh HAJAR ?


semalam, saya jumpa seorang makcik ni. she asked me, what course i am in? i said, medicine. first year. and this makcik pun cerita, cucu dia pun medicine. tapi dah masuk 3rd year. kami tak berbual panjang pun. and nak balik tu, dah salam salam. saya pun melangkah untuk undur diri. but, belum sempat saya melangkah, makcik ni tarik tangan saya, tepat anak mata saya bertentang dengan anak mata makcik ni, terus dia tuturkan, "you must be tough. must be strong. apa-apa pun banyak berdoa. Allah tu ada" Lembut je makcik ni cakap. Allah. rasa nak peluk kuat kuat makcik ni time tu. 

ye, hajar. be tough. be strong. macam pavlova. "gangster di luar, lembut di dalam" (:


nampak lah kan kerja di lab? 


1 comment:

  1. assalamualaikum:)

    i miss the sharing moments with you.
    hoping that i'm mentally and physically well prepared to go through the same thing
    i know it ain't easy
    but what's the point of challenge if it is,right?
    all the best and may Allah bless your EFFORTS + ease your path.insyaAllah.

    ReplyDelete

COMMENT

TuneList - Make your site Live