December 10, 2011

GREEN tea !

hyee peeps ! hari ni, aku nak share pasai TEH HIJAU. sebut teh hijau, konfirmm orang yang tak penah minum rasa macam euwww! dah laa bau macam hape. busuk! tak sedapp! aku pun dulu macam tu. minum je, rasa macam erk.tak melekat kot kat anak tekak. tapi, aku lagi prefer TEH HIJAU kott daripada TEH biasa tuh.    kan yang tak sedap tu lagi banyak khasiat sebenarnya kann. daripada hang dok minum air coke yang ada bertimbuntimbun gula andd membunuh tu, lebih baik minum air yang tak sedap tapi dapat hidup lame. rite ? so, meh kita baca ni oky.

  • teh hijau dapat mempercepatkan pembakaran kalori.termasuk kalori berlemak. kenape? sabab dalam teh hijau, ada flavonoids. flavonoids ni akan menukarkan cara penggunaan hormon norepineephirine dalam badan kita untuk speed up kann pembakaran kalori dalam badan :) okay. yang ni, sesuai untuk orang yang nak kurus and sihat :)
  • teh hijau juga mengandungi antioksidan yang mampu menghalang proses biochemical yang bertindak balas pada pembentukan alergic. 
  • awet muda | ye. cantik diluar, sihat di dalam. awet muda kan tuh? sebab teh hijau kann dapat bakar kalori and larutkan lemak dalam badan. so, plak plak yang melekat dalam salur arteri kita tuh dapat dibakar. maknanya, dia tak kan accumulate kat situ. benefitnya ? risiko sakit jantung, strok and others cardiovascular disease dapat dikurangkan. sihat rite? 
  • pelindung memori. teh hijau membantu mengekalkan kecergasan memori ataupun fungsi otak. kajian yg dibuat menyatakan, seorang dewasa yang minum dua gelas teh hijau akan merasai peningkatan kognitif daripada mereka yang tak menggemarinya. why? sebab teh hijau mengandungi antioksidan yang dapat melawan radikal bebas yang merosakkan saraf-saraf otak.
  • meredakan batuk
  • mengurangkann stress.. oky. aku nasihatkan untuk adikadik yang nak ambil exam tuh, nahh. hamek ni.minum air teh hijau. nanti tak stress :)
oky. that's all for today. teh hijau yang payau lagi urrr ni lagi berganda ganda elok daripada air coke yang ade bergelen gelen gula and buat hidup kau orang merana nanti okay. so, minumlah green tea :) *promote

TuneList - Make your site Live