December 24, 2011

cara hilangkan jerawat

okay. sekadar ingin berkongsi. lately muka aku ni asyik terima tetamu yang tak dindang je. MR P ! ohh. kadang kadang tuh malu nak jumpa kawan kawan lama. sebab muka dah BERTUKAR. yee maluu tahu tak. and aku pun tak de lah nak pakai produk produk mahal mahal yang ada bahan kimia yang entah hape hape tuh kan. aku nak cari yang tradisional je. oky, ni yang aku dapat dari google :

  • Kayu manis. tumbuk kayu manis sampai lumat. sapu sedikit air. sapu pada MR P. kemudian biarkan selama 30 minit. bilas. amalkan 2 hingga 3 kali sehari.
  • Susu tepung. bancuh susu tepung. tepekkan pada muka. biarkan sehingga kering. bilas dengan air suam.
  • Timun. parut timun. sapukan pada muka sebelum tidur. amalkan setiap malam.
  • Make up. no no no. sebab, bila make up, nanti bahan tu akan menyumbat pori pori di wajah kita. lepas tu, susah nak hilang. and MR P mulalah menggedik nak tumbuh.
  • Bedak sejuk dan Limau. perah limau bersama bedak sejuk. tepekkan pada muka. 
okay. tak banyak pun. tapi, its better than tak da langsung kan? aku pun sedang mencuba. hhik. 
TuneList - Make your site Live