December 25, 2011

belajar memandu

it is the most memorable thing in life when you learn something NEW :) hhik. okay okay. sekarang ni memang musim budakbudak SPM 2011 ambil lesen kereta kann? status facebook, masing masing cerita pasal kereta. moto pun ade. tapi, moto aku dah ambil tahun lepas. pheww! dah jauh berjalan da. sampai HELMET pun ade orang admire kan. fuhh! aku tahulah helmet aku wangi cantik menarik tertarik sampai kauu pun tertarik nak try pakai helmet aku kan. grr. 

oky tutup cerita pasal HELMET tu. nak cerita pasal kereta. hewwheww! SERONOK ! hha. masa first day nak pergi class tu, nervous wo! mana tak nya, pegang stereng pun tak pernah. hidupkan enjin, lagilah. hampeh. but, its okay. boleh belajar kan? cik am pun cakap, kalau tak pernah belajar, tapi ada minat kira okay lah tu. first day belajar masuk gear 1 dan 2. belajar parking bagai. susah jugak. macam semut dah bawak kereta tuh. hhik. tekan minyak, angkat clutch jaga brake bagai. asyik kena sound je, tekan tu lemah lembut sikit. kereta tu tak suka dipaksa. macam manusia juga. mana suka dipaksa. maap maap cik am S_s . aku macam biasa lah, membebel je dalam kereta tuh. hha. kena marah pun aku gelak je lah. tak kan nak masam masam je kan. tuntut ilmu tuh :) okay. cik am, peacee ! 

bagi aku kan, orang yang ajar bawa kereta ni sangat noble kan? daripada orang tu tak pandai langsung, pegang stereng pun takut takut, lepas tu dia ajar sampai pandai. ha, see. sekarang berapa banyak kereta kat atas jalan raya ? banyak kan? fuhh. lepas tu sebab mereka ni lah masyarakat boleh pergi kerja dengan kereta. tak payah risau badan lencun bila hujan. kan ? 

cik am, thank you ajar saya yang banyak mulut ni :)
TuneList - Make your site Live